Robotiikka Akatemian yhtenä toimeksiantona oli markkinoinnin digiloikan tuottaminen. Asiakkaamme oli kansainvälinen toimija, jonka tuotanto on Porissa. Teimme selvityksen alan sovelluksista sekä jo valmiista toteutuksista.

Älylaseista puhutaan, kun tieto lisätään näkökentän päälle ja AR:sta silloin, kun virtuaaliset objektit sulautuvat luonnolliseksi osaksi todellisuutta esimerkiksi kännykän näytön kautta. VR-kokemus toteutetaan virtuaalisessa todellisuudessa. AR (Augmented Reality) eli lisätty todellisuus sekä VR (Virtual Reality) markkinoinnin apuvälineinä antavat mahdollisuuden tuottaa lisäarvoa asiakkaan tuotteelle.

Meidän aistimme, muistimme ja tietomme ovat rajallisia. Monet asiat ympäristöstä selviävät meille helposti vain mittalaitteiden avulla tai muiden laatimista tietolähteistä. Tietojen lisäksi saatamme kaivata ympäristöömme keinotekoisia virikkeitä. AR ja VR lisäävät näkökenttäämme elementtejä, jotka auttavat esimerkiksi ymmärtämään asioita konkreettisemmin tai viihdyttävät meitä.

Yhteenveto

Me Robotiikka Akatemiassa opimme paljon ja olemme nyt valmiina tarjoamaan osaamistamme yritysten käyttöön. Ota rohkeasti yhteyttä, sillä sovellusalueita on todella paljon, ei ainoastaan markkinoinnissa.